Var godset skadat vid ankomst?
Som tur är händer transportskador inte så ofta då fraktbolagen har skicklig personal med god vana av leveranser men tyvärr är det dock så att om olyckan skulle vara framme så faller mycket ansvar på just dig som mottagare.
Det är med andra ord viktigt att du som mottagare kontrollerar att godset och dess emballage ser helt ut samt att antal kolli stämmer mot fraktsedeln, innan Ni signerar för det. Om något inte är korrekt kan man i sådana fall göra en felanmälan direkt tillsammans med chauffören vid leveranstillfället.
Skulle man dock upptäcka en dold skada trots att emballaget var helt och efter att chauffören lämnat så är det inte försent. Vanligtvis har man upp till 7 dagar på sig att kontakta fraktbolaget för att anmäla fraktskadan retroaktivt. Det brukar inte vara några problem men vänta med andra ord inte på att packa upp och kontrollera Era varor och dokumentera skadan med bilder och noteringar då transportörerna ofta vill ha in detta.
Det är alltid viktigt att få nya varor så snabbt som möjligt vid en transportskada.
Kontakta din säljare så hjälper vi dig med en ny leverans.