Har du fått en vara som påvisar fel under garantitiden?
Då returnerar du den till oss enligt rutinen nedan och vi skickar en ny vara till dig.
Gör så här:
- Fotografera gärna produktens typskyltar och versionsnummer. Om produkten larmar för något så tag gärna bild på larmet också.
- Ladda ner ALEM09-reklamationsblanketten och fyll i denna.
- Fyll alltid i vilken faktura- eller ordernummer hänvisar till beställningen.
- Fyll alltid i vilken adress du önskar att vi skickar ersättningsmaterial till.
- Om du önskar nytt material mot faktura*. Bifoga eventuell fakturamärkning så att hanteringen av den temporära fakturan fungerar smidigt. När vi fått det trasiga godset i retur skickar vi en kreditfaktura med samma märkning.
- Fyll alltid i en kort felbeskrivning av vad som anses inte fungera med produkten.
- Fyll alltid i produktens artikelnummer. Dubbelkolla gärna med din faktura så att den produkt du felanmäler finns med på denna.
- Naturligtvis är det viktigt att dina kontaktuppgifter finns med på blanketten också.
- Glöm inte att när 5,5-års garanti åberopas så skall även dokumentation på utförda underhålls- och skötselåtgärder bifogas. Om du bokar ett serviceavtal under garantitiden så kan våra tekniker testa och föra protokoll åt dig.
- Skicka ifylld reklamationsblankett och övrig dokumentation till reklamation@xactnodbelysning.se. Vi återkommer vanligtvis med besked inom 24 timmar.
* I de fallen då den trasiga armaturen måste sitta kvar på plats tills den ersätts av en ny, fullt fungerande, så brukar vi skicka en ny vara mot faktura.
När du sedan bytt ut den trasiga armaturen och vi fått denna i retur så krediteras fakturan.
Övrig information gällande vår garanti hittar du här och har du några frågor så är det bara att kontakta oss, så hjälper vi dig.